معرفی وبلاگ
آرزوی خوبی حقایقی جالب و افسانه و نـگاهی به آینـده نـزدیک
صفحه ها
دسته
salllllllllllllam2
salllllllllllllam
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 196477
تعداد نوشته ها : 48
تعداد نظرات : 4
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
آيا توجه به نوع همجنس و همجنسگرايي يك دوره از بلوغ افراد جوان است؟ براي بعضي افراد آري و براي بعضي نه. بسياري از افراد در دوران بلوغ جنسي خود، تجربه و احساسي از ارتباط و رابطه جنسي با شريك همجنس نداشته اند. در تحقيقي كه در سال 90 ميلادي در كشور انگلستان صورت گرفت نشان داد كه بسياري از زنان اولين رابطه خود با شريك جنسي همجنس را براي نخستين بار در دوره هاي سني بيست سالگي، سي سالگي و يا حتي مسن تر تجربه كرده اند. اما شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد براي اغلب اين افراد تجربه تماس با شريك همجنس بيشتر جنبه يك نوع تجربه جديد و يا گذر از مرحله اي به مرحله ديگر داشته است. و اين نمي تواند كه دليلي به همجنس گرا بودن آنان باشد. در جوامع ايران، افغانستان و تاجيكستان روش علمي دقيقي براي بررسي اين موضوع وجود ندارد اما احتمال ميرود كه به دليل شرايط اجتماعي و محيطي ايران، در مواردي اولين تجربه هاي دختران جوان نسبت به مسايل جنسي، كنجكاوي ها و فراگيري هاي جنسي آنان، با شريك جنسي همجنس شكل مي گيرد كه اين موضوع مي تواند بيشتر جنبه تجربه و گذر به بلوغ جنسي را داشته باشد. آنان سعي مي كنند كه از اين راه جايگاه شخصيتي خود را بيابند و بدانند كه در دوران بزرگسالي چه خواهند خواست. از اين جهت اين دوره مي تواند كاملاً غير طبيعي نباشد.

ايدز و خطرات آن - زنان ، ايدز و موضوع همجنسگرايي
 

دختران در سن كمتر و به ميزان بيشتري نسبت به پسران در معرض خطر آلودگي به HIV قرار دارند

آيا دختران نوجوان و جوان در معرض خطر آلوده شدن قرار دارند؟

جوانان يكي از گروه هايي بودند كه به مراتب در مقابل HIV و ايدز ايمن بودند. اما امروزه بيش از نيمي از افرادي كه آلوده مي شوند را جوانان زير 25 سال تشكيل مي دهند. در اين ميان دختران نسبت به پسران به ميزان بيشتري و در سنين پايين تري در معرض خطر آلودگي به HIV قرار گرفته اند.
 دختران جوان در هنگام داشتن رابطه جنسي داراي قدرت تصميم گيري كمي هستند. به دليل كمتر بودن سن بلوغ جنسي و شروع فعاليت هاي جنسي در سنين پايين تر با مسايلي مانند رابطه امن تر معمولاً آگاهي كم تري دارند. و يا در استفاده از وسايل محافظتي مانند كاندوم يا شرايط انتخاب كردن را ندارند و يا آگاهي و دانش لازم در اين باره را ندارند. آنان همچنين براي محافظت از خود در برابر مشكلاتي مانند سوءاستفاده جنسي، بهره برداري جنسي و اعتياد بسيار آسيب پذير مي باشند.
چرا دختران در سنين جوان تري درمعرض خطر قرار دارند؟

چرا دختران جوان نسبت به همسالان پسر خود زودتر و بيشتر آلوده مي شوند؟

بسياري از دختران جوان به دليل داشتن شريك جنسي مرد بزرگتر از خود و گاه داشتن همسر مسن تر آلوده مي شوند. همچنين ناحيه تناسلي يك دختر نوجوان به راحتي دچار زخم مي شود و به نسبت يك زن مسن تر براي دريافت آلودگي بسيار مستعد تر مي باشد.
دختران جوان بسياري دچار آلودگي شده اند به دليل اينكه در موقعيتي آسيب پذيري قرار داشته اند، براي نمونه كار كردن به عنوان كارمند و يا خدمتكار دختر در بين آشنايان و يا كارفرمايان ثروتمند كه آنان را مورد تجاوز قرار داده اند. علاوه بر اين خيلي از دخترهاي جوان وقتي به يك رابطه طولاني و يا ازدواج تن مي دهند به دليل داشتن نياز و فقدان امنيت لازم به ارتباط با مردهاي مسن تر و با اختلاف سني قابل توجه تن مي دهند.
بسياري از دختران جوان نيز ممكن است به علت نياز مالي به رابطه با يك مرد مسن تر تن بدهند كه ممكن است از آن ها انتظار عدم استفاده از كاندوم را داشته باشد.
 
ديگر دلايل آسيب پذير تر بودن دختران جوان

•  معمولاً دختران جوان به نسبت پسرها و مردان دستيابي كمتري به مراقبت هاي پزشكي دارند. همچنين آنان معمولاً بايستي براي پرداخت هزينه هاي پزشكي و مراقبت هاي بهداشتي از مردان (همسر، پدر و يا برادر) خواهش كنند و از آنان بخواهند كه اين هزينه ها را پرداخت كنند.

•  هنوز دختران جوان بسياري هستند كه به ازدواج ناخواسته و زود هنگام تن مي دهند كه اين موضوع آنان را از دستيابي به آموزش كافي و مورد نياز باز مي دارد. در موارد بسياري براي دختران از سوي اقوام تصميم گرفته مي شود كه چه زماني خانه والدين را ترك كنند و به ازدواج تن بدهند.

•  مردان بسياري هستند كه با داشتن سن بالا به جستجوي دختران باكره و به اصطلاح پاك و دست نخورده مي پردازند.

•  بسياري از افراد جوان اچ.آي. وي. و ايدز را موضوع خود نمي دانند، بسياري از افراد بين 15 تا 19 سال گمان مي كنند كه در معرض خطر آلودگي قرار ندارند. (ضرب المثلي قديمي در اين باره مي گويد كه همه گمان مي كنند كه مرگ فقط مال همسايه است.)

بنابراين آسيب پذيري در دختران تركيبي از مسايل طبيعي٬ زيستي٬ اجتماعي و فرهنگي مي باشد.

زنان، ايدز و موضوع همجنسگرايي

آيا زنان همجنسگرا هم در معرض خطر آلودگي قرار دارند؟

زنان همجنسگرا نيز از جمله گروه هاي در معرض خطر آلوده شدن به ويروس اچ. آي. وي. مي باشند . هر چند كه به اشتباه٬ تصور عمومي بر آن است كه اين گروه بر عكس همجنس بازان مرد به دليل عدم امكان دخول مستقيم و طبيعي در خطر نمي باشد.
هيچ زني از سابقه جنسي شريك جنسي زن خود كاملاً آگاه نبوده و نمي داند كه سابقاً با چه مردي بوده است و يا شايد قبلاً مواد مخدر تزريقي استفاده كرده و آيا شايد هنوز هم استفاده مي كند. همچنين ممكنست كه زني كه با او رابطه دارددر گذشته با مردي رابطه داشته و ....

آيا توجه به نوع همجنس و همجنسگرايي يك دوره از بلوغ افراد جوان است؟

براي بعضي افراد آري و براي بعضي نه. بسياري از افراد در دوران بلوغ جنسي خود، تجربه و احساسي از ارتباط و رابطه جنسي با شريك همجنس نداشته اند. در تحقيقي كه در سال 90 ميلادي در كشور انگلستان صورت گرفت نشان داد كه بسياري از زنان اولين رابطه خود با شريك جنسي همجنس را براي نخستين بار در دوره هاي سني بيست سالگي، سي سالگي و يا حتي مسن تر تجربه كرده اند. اما شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد براي اغلب اين افراد تجربه تماس با شريك همجنس بيشتر جنبه يك نوع تجربه جديد و يا گذر از مرحله اي به مرحله ديگر داشته است. و اين نمي تواند كه دليلي به همجنس گرا بودن آنان باشد.
در جوامع ايران، افغانستان و تاجيكستان روش علمي دقيقي براي بررسي اين موضوع وجود ندارد اما احتمال ميرود كه به دليل شرايط اجتماعي و محيطي ايران، در مواردي اولين تجربه هاي دختران جوان نسبت به مسايل جنسي، كنجكاوي ها و فراگيري هاي جنسي آنان، با شريك جنسي همجنس شكل مي گيرد كه اين موضوع مي تواند بيشتر جنبه تجربه و گذر به بلوغ جنسي را داشته باشد. آنان سعي مي كنند كه از اين راه جايگاه شخصيتي خود را بيابند و بدانند كه در دوران بزرگسالي چه خواهند خواست. از اين جهت اين دوره مي تواند كاملاً غير طبيعي نباشد.


دسته ها :
پنج شنبه بیست و هفتم 7 1391 5:51 صبح
X